شناسهٔ خبر: 154764 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ساخت نزدیک به ۲ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی

ببینید | افتتاح ۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی در استان زنجان با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اعلام ساخت یک میلیون و ۹۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور گفت: از این تعداد ۲۶ هزار و ۹۹۹ واحد مسکونی در استان زنجان واقع شده است و امروز ۷۱۸۳ واحد مسکونی در این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز در جمع خبرنگاران در  بازدید از پروژه‌های در حال ساخت نهضت مسکن در شهر زنجان بیان کرد: با توجه به هدف گذاری برنامه ساخت مسکن در اراضی دولتی در استان زنجان به صورت اجاره ۹۹ ساله به تعداد ۲۷۰۶۳ واحد، در سال دوم طرح، عملیات ۲۰ هزار و ۷۶۹ واحد آغاز شده که پیشرفت فیزیکی این واحدها حدود ۶۰ درصد است.

وی تصریح کرد: در سراسر کشور یک میلیون و ۹۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی طرح حمایتی دولت در دست ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به صورت واگذاری زمین برای ساخت واحد مسکونی در شهرها و در روستاها، انبوه سازی در اراضی اجاره، بافت‌های فرسوده شهری، خود مالکی، نوسازی و بهسازی واحد های مسکونی روستایی و تکمیل مسکن مهر در حال ساخت است.

بذرپاش تصریح کرد: از حدود ۹۳ هزار واحد روستایی، ۸۷ هزارمین خانه روستایی سند دار می‌شود و حدود ۱۳۰ کیلومتر معابر روستایی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ آسفالت شده در ۱۴۰۲ هم حدود ۹۰ کیلومتر آسفالت معابر در دست انجام است.

امروز با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان ۷۱۸۳ واحد مسکونی افتتاح و برای ساخت ۱۰۷۰۰ واحد مسکونی طرح جوانی جمعیت و مسکن روستایی آماده سازی زمین و واگذاری انجام شد.